El Meu Espai, la carpeta ciutadana interadministrativa, disponible a partir del 15 d’octubre

“El Meu Espai” (anteriorment conegut amb el nom del projecte MyGov), la carpeta ciutadana interadministrativa que ofereix l’AOC amb el servei de Seu electrònica i Transparència, estarà disponible a partir del 15 d’octubre. La ciutadania cada cop més demana serveis públics àgils, fàcils i segurs. La gent vol saber quines dades tenen les administracions, com i per què les intercanvien o en quin estat precís es troben les seves sol·licituds. I ho demanen en entorns mòbils, usables i senzills.

“El Meu Espai” dona resposta a aquesta necessitat i representa un salt qualitatiu important per a millorar les relacions de la ciutadania amb l’administració pública, amb visió transversal, personalitzada i proactiva.

Quins són els objectius de “El Meu Espai”?

  • Que la ciutadania pugui consultar tots els seus tràmits i actuacions, amb una visió interadministrativa des del web de qualsevol administració, d’acord a les obligacions legals del Punt d’Accés General Electrònic regulat a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Que la ciutadania pugui consultar les seves dades personals i saber l’ús que en fan les administracions públiques, d’acord al que regula el Reglament General de Protecció de Dades.
  • Avançar de manera proactiva per anar cobrint noves necessitats de la ciutadania, amb seguretat i fomentant la usabilitat i accessibilitat.

Com entro a “El Meu Espai”?

Per accedir a “El Meu Espai” cal entrar a la seu electrònica de cada ens i autenticar-se mitjançant Idcat Mòbil, Certifcat Digital, Cl@ve o quasevol altre sistema d’autenticació.

Quina informació ofereix “El Meu Espai”?

Serveis AOC

  • e-TRAM: informació sobre els tràmits realitzats mitjançant la solució e-TRAM en qualsevol ens.
  • e-NOTUM: consulta de totes les notificacions i comunicacions disponibles de totes les administracions amb una visió transversal. La consulta del contingut i pràctica de les notificacions electròniques es realitza dins del servei e-NOTUM.
  • Via Oberta (traces): consulta de les traces (no dades personals) de les consultes realitzades per les administracions catalanes de dades o documents d’una persona. Les traces inclouen informació relatives a: organisme, servei consultat, finalitat, nº expedient i data.
  • VALID: consulta de les autenticacions o signatures electròniques realitzades amb els portals de tramitació dels serveis AOC i dels portals propis d’administracions catalanes

Administració General de l’Estat

  • Informació de tràmits i actuacions disponibles al Punt d’Accés General Electrònic de l’Administració General de l’Estat.
    Nota: per una incidència de l’AGE aquesta integració no està operativa darrerament i no tenim data de resolució.

Pantalla de “El Meu Espai” en entorn ordinador personal


Exemple d'informació disponible a MyGov  en pantalla de dispositiu mòbil

Exemple d’informació disponible a “El Meu Espai” en pantalla de dispositiu mòbil

Soc un ens interessat en donar accés a “El Meu Espai” des del web del nostre ens. Què cal fer?

El mòdul “El Meu Espai” està disponible per a totes les administracions públiques i ens del sector públic de Catalunya. És accessible:

  • De forma automàtica per als ens usuaris del servei de Seu-e i Transparència, i e-TRAM (si no s’indica el contrari). L’accés a “El Meu Espai” es realitzarà des d’un apartat accessible al servei de Seu-e i Transparència de cada ens. A futur, i en el nou e-TRAM (actualment en pilotatge) tindrà un espai destacat en el catàleg de tràmits.
  • Els ens públics catalans que no utilitzen els serveis de Govern Obert (Seu-e i Transparència) ni l’e-TRAM de l’AOC han de fer una petició a través d’EACAT
    Es podrà sol·licitar a partir del 15 d’octubre des de: EACAT Tràmits > prestador Consorci AOC, Servei CAOC – Sol·licitud de serveis > Tràmit “Sol·licitud d’alta i modificació dels serveis de l’AOC – Servei de Govern Obert: Seu-e, MyGov, Transparència i DDOO]

Comentaris

  • Anna Talavero Campón ha dit:

    Bon dia!
    Soc tècnica de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Vallirana.
    Teniu algun servei de formació a la ciutadania en aquests aspectes digitals tan actuals per poder fer formacions al nostre municipi? Com ara no pot ser presencialment, podríem mirar de fer-ho on line.
    Seria molt, molt interessant, la veritat.
    Si les feu, quin cost té?

    • AOC ha dit:

      Hola Anna,
      Des de l’AOC oferim servei de formació a les administracions públiques, però no directament a la ciutadania. En tot cas pots contactar directament amb la Unitat de Dinamització i Assessorament al Territori (a través de l’adreça de correu dinamitzacio@aoc.cat), per exposar-los-hi les teves necessitats formatives.

      Salutacions

  • MIriam Brunet rivero ha dit:

    Bona tarda,

    On podem obtenir més informació tècnica sobre el servei? el tema de la seguretat en matèria de protecció de dades i drets d’accés a la informació ens preocupa.

    Gràcies.

    • AOC ha dit:

      Hola Míriam,

      Ens pots detallar quines són les teves preocupacions sobre protecció de dades?
      L’AOC és l’encarregada de les dades associades al serveis AOC. El que fem amb el servei MyGov és mostrar al ciutadà les seves dades d’una forma fàcil i amb una visió transversal de les Administracions Públiques. Aquesta informació sobre les actuacions d’un ciutadà amb una visió interadministrativa només les pot consultar el propi ciutadà (no cap Administració) atès que són seves. Aquest fet és un dret dels ciutadans i una obligació de les Administracions Públiques d’acord a la Llei 39/2015.

  • David Sanchez ha dit:

    Hola,

    Soc en David Sánchez responsable d’AE a l’empresa Berger Levrault (ABSIS, AYTOS, TECNOGEO…), , tenim moltes administracions que són clients de les nostres solucions d’AE (SIMPLIFICA / FIRMADOC) i ens pregunten per les capacitats d’integració de MyGob amb les nostres plataformes d’AE, en concret si poden integrar les nostres solucions de seu electrònica / carpeta ciutadana / gestor d’expedients, / registre d’entrades/sortides amb MyGob.

    ¿ Amb quin responsable de servei del Consorci podem parlar d’aquest tema?
    Salutacions,
    David

    • AOC ha dit:

      Hola David

      En aquests moments estem treballant en el desenvolupament dels serveis webs, i tant bon punt poguem explicar
      amb més detall el projecte, proposarem una reunió amb les empreses proveïdores d’aplicacions d’administració electrònica per compartir-ho.

      Som conscients de l’interès del món local vers la possibilitat d’integrar-hi les carpetes ciutadanes pròpies, com també de la importància d’empreses com la seva que aglutinen un volum important d’ens usuaris amb les seves solucions de back-office.

      Compartim el document “MyGov i proposta de model d’interoperabilitat” amb el disseny funcional treballat.
      https://llicenciesaoc-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/mestape_aoc_cat/EWlTjS0iP2dGl19oXd9j6pwBloME912W71WYF9ZQ6IQFKg?e=0PFOnA

      Salutacions

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *