Obert el termini d’inscripció del MOOC “De l’administració en paper a l’administració digital”

La tercera edició del curs en línia, massiu i obert (MOOC) “De l’administració en paper a l’administració digital” se celebrarà del 3 al 25 de juny de 2020 i el termini d’inscripció per apuntar-s’hi estarà obert del 20 d’abril fins al 22 de maig.

La tecnologia està transformant les administracions públiques catalanes i la manera com es relacionen amb la ciutadania. Amb la finalitat de proporcionar als empleats públics elements que els siguin útils per comprendre l’abast de l’administració digital i l’impacte que comportarà aquesta transformació, l’Escola ha desenvolupat aquest curs en línia obert i massiu, MOOC (massive open online course).

El 2019 l’EAPC va oferir les dues primeres edicions d’aquest curs. La bona acollida entre el personal de les administracions públiques catalanes i els resultats satisfactoris fan que l’Escola ofereixi el 2020 aquesta tercera edició del curs, amb la finalitat que més persones hi puguin participar.

Els objectius, els continguts i les activitats del curs han estat elaborats per Agustí Cerrillo, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Oberta de Catalunya, que ha investigat i publicat articles i monografies sobre l’administració digital, la transparència pública i la difusió i la reutilització d’informació pública a través d’Internet, l’ús de la intel·ligència artificial a les administracions públiques, la governança pública i la integritat pública i la prevenció de la corrupció.

A l’edició d’enguany l’AOC hi col·labora de manera activa amb la participació de la Directora gerent de l’AOC, Marga Bonmatí, que oferirà una visió sobre com abordar aquest pas “De l’administració en paper a l’administració digital”. El curs també comptarà amb la presència de la directora virtual general d’Administració Digital, Ester Manzano.

Objectius

  • Identificar l’impacte dels mitjans electrònics en la transformació de les administracions públiques
  • Conèixer els fonaments jurídics de l’administració digital.

Programa

  • Mòdul 1. L’administració digital
  • Mòdul 2. Els principis de l’administració digital
  • Mòdul 3. Drets i obligacions de la ciutadania
  • Mòdul 4. Accés electrònic a les administracions públiques
  • Mòdul 5. La identificació i la signatura electròniques
  • Mòdul 6. La tramitació electrònica del procediment administratiu
  • Mòdul 7. La cooperació interadministrativa i la interoperabilitat

Professorat

Agustí Cerrillo Martínez, catedràtic de Dret Administratiu a la Universitat Oberta de Catalunya

A qui va adreçat

  • Al personal de l’Administració de la Generalitat, Parlament, sindicatures i personal de les universitats públiques catalanes
  • Al personal del sector públic institucional de l’Administració de la Generalitat
  • Al personal de les administracions locals catalanes

Inscripcions

Cal inscriure’s a través del formulari d’inscripció al MOOC “De l’administració en paper a l’administració digital”  que serà diferent depenent del tipus de personal.

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
Icona d'un globus terraqüi