Un grup format per representants del govern de Romania va visitar, el passat dia 22 de novembre, les oficines de l’AOC per conèixer la nostra experiència sobre e-governança i administració digital.
La delegació romanesa va aprofitar la seva assistència al curs sobre governança i e-administració organitzat per l’Institut de Desenvolupament Professional (IDP) de la Universitat de Barcelona per visitar l’AOC i prendre apunts sobre què ha de fer una administració pública per iniciar-se en l’aventura de l’administració digital.
El perfil professional dels assistents a la xerrada va ser força heterogeni: des de tècnics i experts en tecnologies de la informació i la comunicació fins a personal de l’àmbit administratiu, financer i legal.
La Unitat de Dinamització i Assessorament al Territori de l’AOC va exposar als assistents quina és la nostra missió: impulsar la transformació digital de les administracions catalanes, per promoure governs àgils, lògics i col·laboratius per aconseguir que les persones gaudeixin de serveis públics de qualitat i visquin en una societat oberta. L’equip de dinamització va realitzar un repàs exhaustiu de la feina de l’AOC des de 2001, destacant el catàleg de serveis que oferim a administracions, ciutadania i empreses.
La delegació romanesa va mostrar molt d’interès pel model de l’AOC en general però van destacar aspectes concrets com ara la feina de mesura i avaluació d’indicadors i estalvis que es poden consultar a “Indicadors AOC” i, molt especialment, el model d’interoperabilitat.