El passat 15 de novembre es va presentar a Gavà GAVIUS, un projecte innovador de transformació digital que posarà l’administració intel·ligent al servei de la ciutadania en l’àmbit de les prestacions socials:
El projecte, liderat per l’ajuntament de Gavà, compta amb el finançament del fons europeu Urban Innovation Actions –amb 4.3 milions d’euros– i és un exemple de treball conjunt entre administració, empresa, ciutadania i recerca. Es tracta de l’anomenada “quàdruple hèlix” que, en aquest projecte, estarà representada per:
- Sector públic: Ajuntament de Gavà, Ajuntament de Mataró i Consorci AOC.
- Empresa: GFI i EY
- Recerca: UPC i CIMNE
- Societat civil: Xnet
GAVIUS és l’assistent virtual de l’administració local que comunica als ciutadans i ciutadanes quins ajuts socials tenen a l’abast, com es tramiten, com s’atorguen i com es poden percebre de manera còmoda, ràpida, senzilla i a través del mòbil.
Moment de la signatura del conveni de col·laboració
Els vuit ens públic i privats que participen al projecte GAVIUS aporten la seva visió i coneixements en els camps de la transició digital al món local, l’aplicació de la intel·ligència artificial i els límits legals, la usabilitat dels serveis públics, la preservació de la identitat digital, els processos d’ideació i co-creació amb la ciutadania i el personal públic, el pilotatge, la estandardització, etc.
L’AOC aporta a GAVIUS la seva experiència del projecte MyGov Social, en el desenvolupament de serveis innovadors personalitzats, proactius i que generin confiança en la ciutadania. Concretament l’AOC:
- Compartirà la seva experiència del projecte MyGov Social, en el desenvolupament de serveis socials personalitzats, proactius i que generin confiança en la ciutadania.
- Planificarà la replicació del projecte Gavius en els més de 800 ajuntaments usuaris del servei Hèstia, un sistema d’informació que gestiona els serveis socials locals
- Possarà a disposició els serveis d’identitat digital de Catalunya per a facilitar la tramitació de la ciutadania, afegint elements de reconeixement biomètric per a reforçar les mesures de seguretat i confiança.
- Actuarà com a node d’interoperabilitat de Catalunya del sector públic, per a simplificar el procés de tramitació evitant demanar a la ciutadania documents que estan en poder de l’Administració.
Repte MyGov Social: Com podem facilitar a la ciutadania informació sobre els recursos socials que ofereixen les diferents administracions públiques de manera personalitzada i proactiva?
Si voleu més informació sobre el projecte MyGov Social podeu consultar la fitxa Recomanador d’ajuts per a les persones amb necessitats socials.
Per conèixer com es va gestar el projecte GAVIUS, en quina fase es troba i quins seran els propers passos, podeu mirar el vídeo elaborat en motiu de l’acte del 15 de novembre i la presentació a gavatv.cat: