L’AOC col·labora amb GAVIUS, un projecte innovador en l’àmbit dels ajuts socials

Representants dels vuit socis del projecte

El passat 15 de novembre es va presentar a Gavà GAVIUS, un projecte innovador de transformació digital que posarà l’administració intel·ligent al servei de la ciutadania en l’àmbit de les prestacions socials:

El projecte, liderat per l’ajuntament de Gavà, compta amb el finançament del fons europeu Urban Innovation Actions –amb 4.3 milions d’euros– i és un exemple de treball conjunt entre administració, empresa, ciutadania i recerca. Es tracta de l’anomenada “quàdruple hèlix” que, en aquest projecte, estarà representada per:

  • Sector públic: Ajuntament de Gavà, Ajuntament de Mataró i Consorci AOC.
  • Empresa: GFI i EY
  • Recerca: UPC i CIMNE
  • Societat civil: Xnet

GAVIUS és l’assistent virtual de l’administració local que comunica als ciutadans i ciutadanes quins ajuts socials tenen a l’abast, com es tramiten, com s’atorguen i com es poden percebre de manera còmoda, ràpida, senzilla i a través del mòbil.

Moment de la signatura del conveni de col·laboració
Moment de la signatura del conveni de col·laboració

Els vuit ens públic i privats que participen al projecte GAVIUS  aporten la seva visió i coneixements en els camps de la transició digital al món local, l’aplicació de la intel·ligència artificial i els límits legals, la usabilitat dels serveis públics, la preservació de la identitat digital, els processos d’ideació i co-creació amb la ciutadania i el personal públic, el pilotatge, la estandardització, etc.

L’AOC aporta a GAVIUS la seva experiència del projecte MyGov Social, en el desenvolupament de serveis innovadors personalitzats, proactius i que generin confiança en la ciutadania. Concretament l’AOC:

  • Compartirà la seva experiència del projecte MyGov Social, en el desenvolupament de serveis socials personalitzats, proactius i que generin confiança en la ciutadania.
  • Planificarà la replicació del projecte Gavius en els més de 800 ajuntaments usuaris del servei Hèstia, un sistema d’informació que gestiona els serveis socials locals
  • Possarà a disposició els serveis d’identitat digital de Catalunya per a facilitar la tramitació de la ciutadania, afegint elements de reconeixement biomètric per a reforçar les mesures de seguretat i confiança.
  • Actuarà com a node d’interoperabilitat de Catalunya del sector públic, per a simplificar el procés de tramitació evitant demanar a la ciutadania documents que estan en poder de l’Administració.

Repte MyGov Social: Com podem facilitar a la ciutadania informació sobre els recursos socials que ofereixen les diferents administracions públiques de manera personalitzada i proactiva?

Si voleu més informació sobre el projecte MyGov Social podeu consultar la fitxa Recomanador d’ajuts per a les persones amb necessitats socials.

Per conèixer com es va gestar el projecte GAVIUS, en quina fase es troba i quins seran els propers passos, podeu mirar el vídeo elaborat en motiu de l’acte del 15 de novembre i la presentació a gavatv.cat:

0 Comentaris

    Deixa un comentari

    XHTML: Pots utilitzar aquestes etiquetes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Connectem

    La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

    • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
    CA ES EN