L’Agència Tributària de Catalunya tindrà nova seu electrònica al març

La nova seu-e oferirà informació tributària i, alhora, permetrà als contribuents realitzar en línia els tràmits relacionats amb els impostos que gestiona l’ATC.

El Govern ha donat llum verda a la creació de la nova seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC). Es tracta d’un portal interactiu que donarà informació tributària alhora que permetrà als contribuents realitzar els tràmits telemàtics relacionats amb els tributs que l’Agència gestiona. En aquests moments, la informació sobre els tributs està ubicada al web de l’ATC i les gestions en línia s’han de fer a través de l’Oficina Virtual. La unificació dels dos serveis en un sol portal facilitarà la realització dels tràmits telemàtics per part dels contribuents.

La creació de la nova seu- de l’ATC s’emmarca en la voluntat del Govern de donar resposta a la progressiva evolució de la realitat digital de la nostra societat i de millorar l’oferta de serveis telemàtics de la Generalitat de Catalunya, dins l’estratègia de desplegament d’un model català d’administració avançada. La nova seu estarà operativa el proper mes de març.

Des d’aquesta nova seu es podran realitzar tràmits i consultes que actualment es poden fer a través de l’Oficina Virtual, per exemple: el pagament i la presentació d’autoliquidacions; el pagament de liquidacions i deutes; la petició i consulta de certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, o l’ús de simuladors que permeten obtenir el valor que cal declarar en la transmissió de vehicles o de béns immobles de naturalesa urbana.

Amb la nova seu electrònica de l’ATC s’anirà implementant i ampliant progressivament l’oferta de serveis i la disponibilitat de realitzar en línia altres tràmits i funcionalitats, com pot ser la petició d’ajornaments i fraccionaments o la presentació de recursos. A més, des d’aquest mateix entorn es podrà consultar informació sobre:

  • Els tributs propis i cedits
  • Els tràmits i gestions que es poden realitzar, així com recursos de suport disponibles
  • Informació de caire corporatiu
  • Accés a la normativa tributària i criteris de l’Administració
  • Els sistemes d’identificació digital

La Generalitat de Catalunya va crear una única seu electrònica per a tots els òrgans; això no obstant, el Decret 232/2013, de 15 d’octubre, pel qual es crea la Seu electrònica, preveu també l’existència de seus electròniques derivades o subseus per raons d’autonomia funcional o organitzativa, que han de ser creades, modificades o suprimides mitjançant un acord de govern. La seu de l’ATC, que aquest acord de govern autoritza, s’afegeix a les dues subseus ja existents: la del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i la de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública, que ja estaven en funcionament abans de la publicació d’aquest decret.

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN