S’ha publicat un nou estudi sobre els serveis d’administració electrònica a la UE que mostra que cada cop hi ha més serveis públics disponibles en línia, però l’ús i l’experiència de l’usuari encara són insuficients.
En aquest sentit, l’estudi mostra que el 50% dels serveis relatius a fets vitals es poden realitzar totalment en línia (generalment, amb la presentació de formularis online) a través d’un únic portal, mentre que un 33% només ofereix informació del servei (documentació necessària, adreces i horaris d’oficines…) en aquell mateix portal. El 17% restant o bé el servei està disponible online però no a través d’un portal, és a dir, en diferents llocs web (2%), o la informació del servei està disponible online però no a través del portal (5%) o no està disponible a Internet –offline- (10%).
Pel que fa a l’experiència d’usuari, l’estudi constata que el 73% dels webs del sector públic a la UE no tenen una versió optimitzada per a mòbil. Amb el creixent nombre de ciutadans europeus que accedeixen diàriament a Internet des de dispositius mòbils, l’adaptació dels webs per als mòbils hauria de ser una pràctica habitual per a les administracions.
En el marc de l’estratègia del Mercat Únic Digital, la Comissió Europea presentarà un nou Pla d’Acció sobre Administració Electrònica 2016-2020. Aquest nou pla inclourà, entre d’altres mesures, l’ampliació i la integració dels portals europeus i nacionals per treballar cap a un portal únic d’accés digital (‘Single Digital Gateway’), amb l’objectiu de crear un sistema d’informació intuïtiu i de fàcil accés per a ciutadans i empreses.
Trobareu més informació al web de la Comissió Europea: Digital Agenda for Europe