- Administració oberta
- Innovació
Tres sistemes d’IA de l’AOC, inclosos al Radar d’algorismes de serveis socials presentat al MWC 2024
L’ús de la missatgeria instantània s’imposa al correu electrònic. Segons dades recents proporcionades per l’Asociación de Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), el 72,5% de les persones enquestades va utilitzar el correu electrònic en el darrer mes, enfront d’un 88,1% de persones usuàries de la missatgeria instantània.
L’informe mostra com l’ús del correu electrònic descendeix progressivament enfront els nous serveis de comunicació i les xarxes socials. L’AIMC recull cada tres mesos dades dels hàbits a Internet dels espanyols majors de 16 anys, i en aquest darrer sondeig, relatiu al primer trimestre de 2015, registra el percentatge d’ús de l’e-mail més baix des de l’any 1997.
La missatgeria instantània es converteix en el mitjà de comunicació favorit i és el servei per excel·lència a Internet, tal i com s’afirma a l’últim informe de la Sociedad de la Información en España, SIE14, que indica que el seu ús ha crescut un 206% en els darrers dos anys fins assolir el 78% de la població amb telèfon mòbil. Ja pràcticament iguala la trucada al mòbil (utilitzada pel 82%) com a mitjà de comunicació amb familiars i amics.
Aquestes dades ens fan plantejar si estem presenciant la fi del correu electrònic. A la irrupció de nous serveis a l’escenari de la comunicació, se suma una tendència cada cop més creixent a les empreses: limitar l’ús de l’e-mail. Precisament a l’article Por qué estamos abandonando el correo electrónico, publicat recentment a un web especialitzat en novetats tecnològiques, s’analitzen els diferents factors que estan propiciant la seva desaparició i aporta més dades sobre el seu ús decreixent.