Estàndard de serveis “Digital per defecte”: Criteris a complir per l’eAdministració al Regne Unit

digital_by_defaultEl Digital by Default Service Standard és un conjunt de criteris a complir per part dels equips que dissenyen i implementen els serveis d’eAdministració al Govern del Regne Unit. El Digital by Default Service Standard va ser un compromís que el govern d’aquest país va establir en la seva estratègia digital.

Si el grup d’avaluació de serveis digitals no aprova un servei, no se li atorgarà el compliment d’aquest estàndard i no apareixerà a la pàgina web governamental. Amb el compliment d’aquests criteris s’assegura la qualitat d’aquests serveis. Això és degut a que el seguiment d’aquests criteris aconsegueix que els serveis siguin millors, més segurs i que satisfacin les necessitats dels usuaris. Els equips que treballen en el disseny i implementació dels serveis d’eAdministració han de complir amb els criteris establerts, i mantenir aquesta qualitat al llarg de tot el cicle de vida plena del seu servei.

D’aquesta manera, aquests criteris:

  • necessiten ser complerts per tots els serveis públics nous o redissenyats transversalment a partir d’abril de 2014
  • han de ser mantinguts després del seu llançament
  • han de tenir com a objectiu aconseguir que els serveis digitals siguin tan bons que la ciutadania prefereixi dur a terme la transacció en línia enlloc de per telèfon, correu o en persona

Podeu consultar el llistat sencer de criteris en el següent enllaç: Digital by Default