El Govern declara el servei e.FACT com a punt d’entrada de totes les factures electròniques del sector públic de Catalunya

Avui s’ha publicat al DOGC l’acord de Govern de la Generalitat de Catalunya 151/2014, d’11 de novembre, sobre el punt general d’entrada de factures electròniques de Catalunya, que declara el servei de factura electrònica del Consorci AOC, e.FACT, com a punt general d’entrada de factures electròniques de la totalitat del sector públic de les administracions catalanes.

En concret, l’acord estableix que el servei e.FACT del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya és el punt general d’entrada de factures electròniques de la Comunitat Autònoma de Catalunya, d’acord amb l’article 6.1 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures.

L’acord permet impulsar l’ús de la facturació electrònica a Catalunya aprofitant la iniciativa capdavantera a l’Estat del servei e.FACT i donar compliment a la llei estatal, que estableix l’obligatorietat a partir del 15 de gener de 2015 que totes les administracions públiques rebin les factures en format electrònic.

Dades d’e.FACT

Actualment hi ha 388 ens públics adherits al servei e.FACT, i  708 empreses facturen electrònicament a les administracions catalanes. El nombre de factures gestionades electrònicament ascendeix ja a 161.420 factures en total, de les quals gairebé 74.000 al 2014.

Més informació del servei: e.FACT