La Comissió Europea ha publicat els resultats del seu anàlisi periòdic comparatiu del desenvolupament de l’Administració Electrònica a la Unió Europea i estats associats. En aquest informe, Espanya es troba entre els primers països en disposar d’una Administració Electrònica centrada en la ciutadania i és líder en la provisió de mecanismes d’identificació de la ciutadania a Internet.
De la mateixa manera que a l’informe anterior, del 2012, Espanya forma part del grup de països a la capçalera en disponibilitat de serveis públics a través d’Internet i en el desenvolupament de serveis clau que faciliten l’Administració Electrònica. Entre aquests destaquen, la facilitació de mitjans d’identificació digitals per a que la ciutadania pugui fer ús dels serveis en línia (a destacar l’ús de certificats digitals) o la possibilitat de gestionar documents electrònics en els diferents serveis.
A l’estudi s’han analitzat els següents indicadors:
- Orientació del servei cap a les necessitats de la ciutadania
- Transparència del servei
- Mobilitat de la ciutadania
- Mobilitat de l’empresa
- Habilitadors clau d’administració electrònica com la identificació electrònica, la tramesa electrònica de documents, etc.
En termes generals, l’informe destaca que la usabilitat dels serveis on line a la Unió Europea està millorant, però lentament.
Podeu accedir més informació sobre les dades d’e-Administració en el següent enllaç: Indicadors e-Administració UE