El Govern declara el servei e.FACT com a punt d’entrada de totes les factures electròniques del sector públic de Catalunya

Avui s’ha publicat al DOGC l’acord de Govern de la Generalitat de Catalunya 151/2014, d’11 de novembre, sobre el punt general d’entrada de factures electròniques de Catalunya, que declara el servei de factura electrònica del Consorci AOC, e.FACT, com a punt general d’entrada de factures electròniques de la totalitat del sector públic de les administracions catalanes.

En concret, l’acord estableix que el servei e.FACT del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya és el punt general d’entrada de factures electròniques de la Comunitat Autònoma de Catalunya, d’acord amb l’article 6.1 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures.

L’acord permet impulsar l’ús de la facturació electrònica a Catalunya aprofitant la iniciativa capdavantera a l’Estat del servei e.FACT i donar compliment a la llei estatal, que estableix l’obligatorietat a partir del 15 de gener de 2015 que totes les administracions públiques rebin les factures en format electrònic.

Dades d’e.FACT

Actualment hi ha 388 ens públics adherits al servei e.FACT, i  708 empreses facturen electrònicament a les administracions catalanes. El nombre de factures gestionades electrònicament ascendeix ja a 161.420 factures en total, de les quals gairebé 74.000 al 2014.

Més informació del servei: e.FACT

12 Comentaris

    1. Benvolgut Pol,

      Gràcies per la teva consulta. Sí, aquesta és l’adreça al servei e.FACT, l’afegim a l’article.
      Agraïm la teva aportació.

    1. Benvolgut Enric,

      Gràcies per la teva consulta. Segons la Llei 25/2013, les administracions públiques que vulguin disposar del seu propi punt general d’entrada de factures electròniques han de justificar prèviament a la realització de qualsevol inversió dirigida a l’establiment del seu propi punt la seva no-adhesió al punt general d’entrada de la Comunitat Autònoma. D’altra banda, l’acord de Govern 151/2014, d’11 de novembre, declara el servei e.FACT com a punt general d’entrada de factures electròniques de la totalitat del sector públic de les administracions catalanes.

  1. Les fundacions públiques que pertanyen al sector públic de la Generalitat de Catalunya també estan obligades segons diu la Llei 25/2013 a rebre les factures electròniques.
    Es poden adherir també al servei de l’e.FACT?
    Gràcies

    1. Benvolguda Eva,

      Gràcies per la teva consulta. El sector públic de la Generalitat de Catalunya s’ha de dirigir a la intervenció delegada del departament d’adscripció corresponent, o en tot cas a la Intervenció General del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

  2. Los recibos trimestrales de agua que gestiona la Diputació de Barcelona me llegan en papel. Sería interesante que habilitasen la factura electrónica para poder descargarlas en formato PDF (por ejemplo) tal como hacen Aigües de Barcelona, compañías de electricidad, de gas, de telefonía, etc.

  3. Atès que hi ha bidireccionalitat entre les plataformes, entenem que els proveidors poden entregar factures a les administracions a través del portal de FACe i les rebrem a través de l’eFact. És així? En aquest cas, quan els proveidors vulguin presentar factures, han d’informar dels camps obligatoris “Oficina contable”, “Órgano gestor” i “Unidad tramitadora”. Ens hem de donar d’alta al FACe per donar aquestes dades del nostre ens i que ens puguin remetre factures a través d’aquesta plataforma?

    1. Benvolgut Jordi,

      Gràcies per la teva consulta.
      Per tal que la bidireccionalitat, un cop estigui configurada, pugui ser efectiva cal que l’ens estigui donat d’alta, de moment, als dos portals, tant FACe com e.FACT. De totes maneres, si el proveïdor emet factura dins de Catalunya per a una administració catalana no cal estar adherit a FACe i no són necessaris els Codis DIR3 ja que a data d’avui, de moment, el servei e.FACT no valida aquests codis.

    2. Bon dia. Ahir vaig rebre un comunicat del FACe on se’ns comunicava que teniem factures en estat de “registradas en FACe”. Teniem entès que si hi havia bidireccionalitat entre les plataformes, aquestes factures entraven a través de l’EFACT. Es així?

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN