Èxit d’assistència a la jornada sobre notificacions electròniques de les sancions de trànsit

El cap provincial de trànsit de Barcelona de la Dirección General de Tráfico, Adrià Puigpelat, va obrir la jornada amb la ponència ‘La notificació electrònica de les sancions de trànsit. La DEV i el TESTRA des del punt de vista jurídic‘. En la seva intervenció, Puigpelat va destacar la importància de l’Adreça Electrònica Viària (DEV) pel que fa a l’eficàcia en l’enviament de les notificacions perquè abans de fer servir la DEV un terç de les notificacions no arribava a destí. D’aquesta manera, als 10 dies sense acció pel ciutadà s’entén per practicada la notificació. Pel que fa als avantatges, tots hi guanyem: el ciutadà s’assegura la recepció de la notificació i l’empresa o administració pública estalvia costos i agilitza la tramitació. De fet, Puigpelat va apuntar que 119.000 persones tenen la DEV i que això ha generat un estalvi de mig milió d’euros.

Tot seguit va ser el torn de Carles Ferrer, responsable del servei eNOTUM del Consorci AOC, qui va exposar el procés de les notificacions de sancions de trànsit usant eNOTUM. De totes les notificacions enviades amb eNOTUM, el 70% són per sancions de trànsit. Entre les millores que suposa la notificació electrònica per al ciutadà hi ha la possibilitat de bonificació i no haver de traslladar-se a correus per anar a buscar la notificació.

Per finalitzar la jornada es va organitzar una taula rodona on el Servei Català de Trànsit, l’ORGT de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Terrassa i l’Ajuntament de Lleida van exposar les seves experiències.

La subdirectora del Servei Català de Trànsit, Lluïsa Mozota, va parlar de l’accés a les notificacions de trànsit amb certificat electrònic. Mozota va mostrar amb dades fins a quin punt la notificació electrònica millora l’eficiència i l’eficàcia: per correu ordinari es van lliurar de manera satisfactòria el 58% mentre que electrònicament el percentatge de notificacions acceptades va ser del 77%. A més, els terminis de tramitació també es redueixen: 25’4 dies per a les notificacions en paper i 6’7 dies les electròniques.

De la seva banda, el cap del Servei d’Atenció Telemàtica i Gestió de la Qualitat de la Diputació de Barcelona, Xavier Inglada, va mostrar com es fa l’accés a les notificacions de trànsit amb contrasenya enviada al correu electrònic o telèfon mòbil. Des de 2007 més del 99% de les notificacions que envia l’ORGT de la Diputació de Barcelona són en format electrònic. Cal destacar que de les acceptades, el 8% són en paper mentre que el 80% són electròniques.

La cap del Departament de Multes de l’Ajuntament de Terrassa, Joana Garcia, va apuntar els avantatges de la publicació al TESTRA: automatització de comunicacions, centralització del coneixement de sancions i més control de la data de publicació. A la seva exposició, Núria Fachal, responsable del projecte d’integració ATMV de l’Ajuntament de Lleida va destacar que la transició de la consulta individual a la integració en els sistemes ha fet incrementar l’eficiència.

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN