Millores al servei iArxiu

L’iARXIU és el servei del Consorci AOC de preservació i arxiu electrònic que garanteix que els expedients/documents que genera o rep una organització en l’exercici de les seves funcions es mantinguin íntegres, fiables, autèntics i accessibles al llarg del seu cicle de vida. Amb l’objectiu d’anar adaptant-lo a les necessitats de les administracions catalanes darrerament s’han introduït algunes millores que detallem a continuació.

També s’han actualitzat els continguts de la pàgina d’inici de la plataforma ja que des del passat 1 de gener aquest servei es presta des del Consorci AOC.

En concret, les millores introduïdes han estat les següents:

  • Creació d’un mòdul de gestió de les quotes d’emmagatzematge de l’ens: per tal de poder assignar quotes d’emmagatzematge i delimitar l’espai que ocupen els ens/arxiu, la plataforma permet a l’administrador de la plataforma establir quina és la quota màxima (en GB) per cada ens/arxiu i informar d’una adreça de correu electrònic de notificació en cas d’arribar als límits establerts.

  • Creació d’un mòdul de gestió dels límits del servei d’ingrés: permet assignar uns límits de pes dels paquets d’informació a transferir als diversos mètodes d’ingrés per tal de controlar el volum de cada transferència i així evitar possibles afectacions en la prestació del servei.

  • Millores en l’ús i consum dels serveis web per part de les aplicacions de confiança: s’ha establert la possibilitat de limitar les hores que les aplicacions poden fer ús dels serveis web per evitar possibles afectacions en la prestació del servei. Aquesta funcionalitat només és accessible per l’administrador de la plataforma (Consorci AOC) i permet establir franges horàries.

  • Millores en les estadístiques d’ús i emmagatzematge de la plataforma: permet saber als administradors de la plataforma i dels ens quin espai tenen ocupat els fons de la seva competència i la seva capacitat d’emmagatzematge màxima. Aquesta funcionalitat es troba a la pestanya “Administració”.

  • Millores en la traçabilitat de la plataforma mitjançant la creació del registre d’accessos als paquets d’informació/documents que es troben arxivats al repositori: aquest registre deixa constància dels usuaris que han consultat paquets d’informació/documents, la data de l’acció realitzada i del tipus d’acció de consulta que ha fet l’usuari (consulta d’un paquet d’informació d’arxiu, descàrrega d’un document/ paquet d’informació d’arxiu, generació d’una còpia autèntica, conversió en línia de documents, descàrrega d’un informe d’evidència). Al registre d’accessos s’hi pot accedir a dos nivells: per cada paquet d’informació o bé de forma global, a nivell d’ens i/o fons documental amb la possibilitat de filtrar les consultes.

  • Millores en els filtres del registre d’accions: s’ha afegit un nou criteri de cerca que filtra per l’acció d’importació. Es deixa constància dels paquets d’informació que s’han importat des d’una altra instància de la plataforma iArxiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *