Nova gestió d’usuaris

Estem treballant en un nou entorn de gestió d’usuaris a EACAT.

Agraïrem suggeriments i aportacions per fer-lo millor.

2 Comentaris

  1. Bon dia companyes i companys,
    Primer de tot felicitar-vos per la iniciativa d’introduir millores en la gestió dels usuaris d’EACAT.
    Els ajuntaments mitjans i grans som molt conscient que l’èxit i l’extensió de serveis i usuaris/es que s’ofereixen des de la plataforma està fent cada cop més dificultosa la seva administració per part dels gestors locals.
    Desconec l’enfocament i la profunditat de les modificacions en l’entorn de gestió dels usuaris, puc pensar serà profunda ja que parleu d’entorn, tanmateix considero que us puc traslladar la meva perspectiva sobre el tema, atès que no és la primera vegada que he suggerit que calia fer una transformació important en aquest entorn, ateses les dificultats que començàvem a tenir alhora de gestionar els usuaris.

    Des de la meva òptica el principal problema és el de la informació global sobre quin usuaris tenim actius, a quins serveis els tenim assignats i quin rols tenen concedits. En aquest sentit us faig les següents reflexions/suggeriments:
    1. La cerca d’un usuari és fàcil, el difícil és poder treballar d’una forma fàcil i senzilla amb el llistat d’usuaris. En el cas d’entitats mitjanes o grans, on hi ha molts usuaris, seria interessant poder extreure llistats i més interessant encara si aquests donessin informació suficient del grup o grups als que estan adscrits, si estan actius o no, amb certificat digital o no.
    2. Un altre punt que considero s’hauria de millorar és que a l’accedir a la fitxa de cada usuari, no pots veure d’una forma senzilla quin serveis té assignats. Has d’entrar servei a servei per veure-ho. Es podria fer que apareguessin els serveis que té assignats, si és que els té i crear una funció per poder consultar la resta de serveis disponibles per si cal assignar-li de nous.
    3. Quan crees un usuari, de forma obligatòria has d’indicar una adreça de correu electrònic. De forma sobtada, en moltes ocasions quan consultes la fitxa de l’usuari/a una vegada s’ha donat d’alta, aquesta dada no apareix i l’has de tornar a introduir.
    4. Quan consultes els serveis i veus quines persones tenen assignats rols en el mateix, no pots veure si aquesta persona està activa o no, ja que no hi ha cap indicació que el diferenciï de la resta. D’aquesta forma es tendeix a donar de baixa, més que a ficar en inactiva la fitxa de l’úsuari/a. Es podria distingir amb color o que no aparegués en el llistat d’usuaris/es d’aquell servei.
    5. En el cas dels serveis de nova creació, si accedeixes des de l’apartat de serveis, si vols donar rols nous a usuaris/es ja creat has de fer-ho mitjançant el llistat lateral. Aquest és llarguíssim i de molt difícil administració. Seria millor si t’apareguessin el llistat d’usuaris que tenen el rol assignat i a sota una funció que et permetés accedir a la resta d’usuaris.
    6. Els llistats laterals d’usuaris/es, una forma típica de visualitzar-los a la plataforma, no estant organitzats d’una forma lògica. Els grups no estan ordenats alfabèticament i els usuaris, dins dels grups o al llistat lliure de desprès tampoc. Almenys es podrien ordenar alfabèticament. Personalment he de recorre generalment al cercador de l’explorador per localitzar-los, ja que si no és francament difícil. Podria haver una funció o un desplegable que només et llistes el grup d’usuaris que sol•licites i no tota la llista.
    7. També es podria estudiar la possibilitat de poder fer comunicacions per parts dels gestors als usuaris, per exemple utilitzant la informació sobre correu electrònic dels usuaris.
    8. Igualment crec que hauria de haver la possibilitat d’obtenir llistat de serveis als que tenim assignats usuaris i els rols d’aquests, per exemple podent-nos baixar en un arxiu les dades.
    9. Per últim, indicar que cada cop es més complicat saber els serveis que s’han d’assignar. El llistat s’està fent cada cop més llarg i la informació sobre aquests és força reduïda. Crec que cal una organització racional dels serveis i no un simple llistat. Aquest pot ser tant llarg amb el temps que sigui visualment difícil d’assumir. Com a suggeriment, des de la fitxa d’usuari enlloc de veure el conjunt de serveis, es podria ficar un cercador. Igualment, els gestors hauríem de saber els serveis que no tenim cap usuari/ria amb rols assignats. Hi ha serveis que mai utilitzarem, ja que la tipologia no es correspon amb la nostra realitat geogràfica o política. Per exemple, l’Ajuntament de Lleida no pot demanar subvencions colònies del Llobregat o trametre sol•licituds del Consell. No dic que no les puguem visualitzar, però per al nostre cas serien serveis no actius.
    Com penso que esteu fent una transformació profunda de l’entorn dels usuaris/es, segurament que haureu pensat en solucions pels temes que us plantejo i per molts altres. Tanmateix, he considerat necessari enviar-vos la meva opinió perquè la plataforma és una eina que ja resulta imprescindible en el treball quotidià de les administracions catalanes i un projecte de tots aquells que opinem que aquesta és la via correcta.

    Salutacions cordials,

    Tomàs Alba
    Responsable EACAT a l’Ajuntament de Lleida

    1. Bona tarda Tomàs,

      Agraïm les teves aportacions i en prenem nota detallada.
      La majoria d’elles estan contemplades en el plantejament de millores que ens hem fet, però ens les enriqueix.
      Estem tancant els requeriments d’aquesta nova gestió d’usuaris a EACAT.

      Tan bon punt ho tinguem enllestit penjarem un nou post amb més detall de cadascun dels canvis.

      Moltes gràcies de nou!

Connectem

La selecció de l'actualitat d'Administració Oberta a la vostra safata.

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
CA ES EN